Kundalini jooga tund


Kundalini jooga on eriline, dünaamiline ning päris intensiivne joogastiil. Kundalini jooga koosneb harjutusteseeriatest (kryia) erinevatest hingamistehikatest (pranayama), kehaasenditest (asanad), kätehoiakutest (mudrad), loitsimisest (mantrad), lõdvestusest ja meditatsioonist.


Eesmärk on leida tasakaal keha, vaimu ning hingamise vahel mis võimaldab  meil paremini kontakti saada oma sisemise minaga, arendada/avada loovust, ammutada  jõudu ning positiivset energiat ja mis kõige tähtsam elada Õnnelikult.

Erinevate hingamistehnikate, harjutusteseeriate, meditatsioonide abil on meil võimalus tasakaalustada oma meelt, suurendada oma keha paindlikust, teadlikust ning tugevust. Läbi selle leiame taas oma sisemise intelligentsuse ning võime olla graatsiline.​

Joogi Bhajan (Phd) (Yogi kes kundalini jooga 1969.a lääne ühiskonda tõi) on öelnud, et erinevad joogaliigid on nagu teemandi erinevad tahud ent kundalini jooga on aga teemant ise, sest ta ühendab endas kõikide teiste joogaliikide erinevad küljed.

Kundalini energia asub meie selgroo alumises osas ning on olemas kõigis meis. Praktiseerides kundalini joogat igapäevaselt rõõmu ja armastusega, anname võimaluse avalduda/tõusta meie võimsal tukkuval loovjõul ehk kundalini energial. 

Kundalini jooga tund kestab orienteeruvalt 90 min ning algab ja lõpeb alati sisse/välja häälestumisega (mantrate loitsimine). Järgneb hingamisharjutus ning soojendus, mille eesmärgiks on ette valmistada lülisammas ja lihased raskemate harjutuste sooritamiseks.

Igal tunnil pühendatakse kindlale eesmärgile läbi spetsaiaalse harjutuse kompleksi ehk krya. Näiteks immuunsuse tõstmine, närvisüsteemi tugevdamine, seljalihaste tugevdamine, ajupoolkerade tasakaalustamine. Peale kryat on pikem lõdvestus ning meditatsioon.

 

Joogatunnis on väga suur osakaal hingamisel ning hingamisharjutustel, mille eesmärk on puhastada organismi, lõdvestada lihaseid, täita keha värske elujõu – pranaga, samuti õppida valitsema oma mõtteid, tundeid ja keha.

 

 Igal tunnil on võimalus leida tasakaal keha,vaimu ning hingamise vahel. Tehes spetsiaalseid kryasid (harjutusteseeria) ning hingamistehnikaid on meil võimalus suurendada oma keha paindlikust, teadlikust ning tugevust. Leiame taas oma sisemise intelligentsuse ning võime olla graatsiline.

 

Jooga avab ukse armastuse, rahulolu, õnnelikkuse ning kartmatuse maailma. Muudab meid teadlikuks ning näitab kerge müksuga koha kätte meie mõtte-tunde ja käitumismustritele millega on vaja tegeleda. Aitab meil kuulata rohkem oma keha ning koos hingamisega ületada võimatut. Selle tulemusena ühendud oma hinge, sisemise väe ning tõelise loova potentsiaaliga

 

Tunnis osalemiseks võiksid kaasa võtta mati /lambanaha /vaiba ning lõpu lõõgastuseks pleedi. Soovitav oleks kanda tunnis heledaid mugavaid riideid mida vajadusel saab võtta ära/ juurde panna.
Kindlasti veepudel! 

Joogatamiseks pole vajalik eelnev kogemus. Samuti ei ole oluline painduvus, just seda me tunnis arendama hakkame.