YIN jooga / Yin-Yang joog

 

Yin jooga on vaikne praktika, harjutuste fookus on liigeste-kõõluste-sidekudede ning meridiaanide mõjutamisel läbi asanate (püsitakse 3-5 minutit), samuti hingamisel ja tööl meelega.

Tund viiakse läbi nö külma kehaga (eesmärgiks on mitte töötada lihastega), tund lõpeb meditatsiooniga.

Yin jooga sobib suure füüsilise ja vaimse koormuse korral, sest aitab lõdvestuda; samuti kõigile, kelle jaoks on oluline keha tugisüsteemi ning organite tervis ja tasakaal.

Yin jooga sobib igas vanuses inimestele ning ei nõua spetsiaalset ettevalmistust.

Liigesehaiguste korral tasub nõu pidada oma arstiga.

 

Yin jooga on oma olemuselt vaikne ja lihtne praktika, mis aga ei pruugi alati olla kerge. Tähelepanu on sissepool –  keha tasandil on fookus füüsilise keha ühendussüsteemil: kõõlustel, mis ühendavad lihased “luude” külge; liigestel, mis seovad luustiku tervikuks ning sidekudedel, mis  läbivad kogu inimkeha ning on sõltuvalt piirkonnast erineva elastsusega. Kuna keha mobiilsus vananedes väheneb ning muutub jäigemaks ja kangemaks, parandab yin joogaga praktiseerimine liigeste-kõõluste-sidekudede plastilisust, verevarustust ja toitainete jõudmist nimetatud piirkondadesse.

 

Teiseks oluliseks fookuspunktis on yin-joogas hingamise ja meele jälgimine. Kuna asendis püsitakse pikalt (3-5 minutit), on paljude jaoks suureks väljakutseks silmitsi seismine oma hüpleva meelega või hingamise jälgimine ja tasakaalustamine. 

Yin jooga õpetab kõiki neid aspekte teadlikult märkama ja tunnetama. 

 

                                                     Yin-Yang jooga erinevused ja toime 

 

Yin-Yang joogapraktika erinevus on ilmne eeskätt füüsilise keha tasandil, sest meie keha “materjal” on erinev – liigeseid ja lihaseid pole võimalik treenida samal moel. Lihaskoed on pehmed ja elastsed ning enam yang-tüüpi; side-ning ühenduskoed on jäigemad, mitte-elastsed ning enam yin-tüüpi.

Yin jooga eesmärgiks on jõuda liigeste-kõõluste-sidekudede-meridiaanideni, asendeid hoitakse pikalt, asanate olemust iseloomustab passiivsus (asendis püsimine 3-5 min), mis lubab jõuda sügavasse kontakti oma füüsilise kehaga ning praktika annab võimaluse kogeda jooga meditatiivset poolt, mis on võtmeks teadliku elu elamisel.

Yang jooga tundides on fookus liikumisel ja aktiivsetes poosides: erinevate vinyasade, kriyade (harjutuste süsteemid) ja hingamiste kaudu (ujjayi) “äratatakse” kõik keha koed ja lihased. Yang jooga praktika õpetab kogema keha erinevate osade – näiteks lihassüsteemi – koostööd ja terviklikkust. Sõdalase poos 3 (Warrior III) võimaldab teadlikult kogeda kahte vastandlikku dünaamikat: ühelt poolt raskust ja survet tugijalal, teisalt käte ja ülakeha “kaalutust” tugijala kohal. Ühest asanast teise liikumine areneb võimet jälgida oma kehatunnetust peast varavasteni, lubab õige hingamistehnikaga saata ja jagada energiat piirkondadesse, kus seda kõige enam vajatakse. Harjutaja märkab peagi keha peent disaini: kui üks lihas pingutab ja on aktiivne (yang), siis teine lihas alistub (yin), ühe piirkonna tõusmisel vastandpool langeb, ühe poole pikendamisel liigub teine keskmele lähemale.

 

/Tekst:: Merilin Tamme/ Pille Eikner/